3. mai 2012

Bergen, 3/5/12


























Jeg kjøpte meg fire mangoer for tjue kroner på tilbud for noe som føles som mange dager siden, og i går kveld hadde de ikke blitt modne ennå og jeg begynte å bli utålmodig og bestemte meg derfor for å ta saken i egne hender. Fra før av visste jeg at det er mulig å påskynde modningsprossessen til avokadoer ved å putte dem i plastikkpose sammen med en tomat. Jeg tenkte at dette må jo gå an med mangoer også, så jeg surfet litt på nett for å få råd. En naturfagsside gav meg rett i mine antagelser: det går an å påskynde modningsprossessen til en mango. Og man må ikke ha en tomat, man kan gjøre det samme med et eple. Så jeg la mangoen i en plastikkpose sammen med et eple, og dagen etter kunne jeg spise mango til frokost. Jippi!

1 kommentar:

Frecklenotes sa...

Inte dumt, inte dumt!